23 أكتوبر 2013

رسالة قاسية من أم أحد الشهداء لـ"باسم يوسف"

المصريون - ابتسام تاج 
وجهت والدة شهيد من شهداء فض إعتصام ميدان رابعة رسالة للإعلامى الساخر باسم يوسف قالت فيها أنا نادية محمود بدران والدة الشهيد أحمد عبد الرحمن جلال وأن ابنها أستشهد بسبب دفاعه عن مبادئه وأفكاره وأنه كان متواجدا فى رابعة أثناء الفض ولم يعد من لحظتها وبحثت عنه فى المشرحة ولم تجده فحمدت الله أنه لم يمت .
ولكن أيضا لم يعد ولم تجد اسمه بين المعتقلين.

إلي ان اشاروا عليها أن تقوم بتحليل DNA" "لبعض الجثث المحترقة والتى لم يتم التعرف عليها وبعد وقت استلمت جثة ابنها محترقة تمامًا ولا يمكن التعرف عليه مضيفة أن ابنها تم حرقه حيا بعد إصابته
واسترسلت:- "عارف يا أستاذ انا بحكيلك الكلام ده ليه..انا عاوزاك تحط نفسك مكاني لو ابنك حصله نفس اللي حصل لأبني بالظبط ,كنت هتعمل أيه؟! ولو أنا اللي توجهي إسلامي وعملت برنامج يسخر ويحرض على كراهية الليبراليين أمثالك وبالفعل البرنامج لاقى نجاح مبهر بغض النظر هل أسلوب القص واللزق والتصيد للأخطاء أسلوب يتناسب مع الأخلاق المهنية أم لا..!! . 
وأختتمت:- "المهم جزء من الشعب كره الجزء الأخر وابنك نزل يدافع عن ليبراليته واعتصم وبسبب البرنامج بتاعي الناس كرهت الجزء التاني من الشعب اللي منهم ابنك وحرضت على مواجهته بكل عنف..! والشرطة والجيش دخلوا يفضوا الاعتصام ولاقوا ابنك مصاب في المستشفى الميداني وحرقوه وهو صاحي وفضلت شهرين تدور عليه وفاكر أنه معتقل وفي الآخر تستلم حتة لحمة محروقة ويقولولك هو ده ابنك!!! بالله عليك جاوبني كنت هتعمل فيا ايه ؟؟ ".

ليست هناك تعليقات: